01 December 2007

La Multi Ani , Romania!


Neatza` ppl, si la Multi Ani! In sfarsit, m-am trezit si eu ca un om normal, la ora 9dim.Acu, e deja 10.Satul de programele de la Tv( reportajele de pe Protv mi se par, nu tocma` potrivite pt. ziua Romaniei... iar despre parada, nu a inceput la 9, nici la 10... va incepe la 11.10...) m-am hotarat sa scriu un post despre ziua Romaniei.
Cum am sarbatorit`o anul trecut?Printr`o mini-vacanta de 3 zile :X
Cum o sarbatorim azi? Pey, ca pe o zi normala de weekend... cate putin din fiecare... numai ca azi, vor fi cateva evenimente speciale, pe care le`am enumerat intr`un post precedent.
Scurta istorie.
"La 1 Decembrie 1918, Adunarea Naţională de la Alba Iulia, constituită din 1228 delegaţi, şi sprijinită de peste 100.000 de persoane adunate la eveniment din toate colţurile Ardealului şi Banatului, a adoptat o Rezoluţiune care consfinţeşte unirea tuturor românilor din Transilvania, întreg Banatul (cuprins între râurile Mureş, Tisa şi Dunăre) şi Ţara Ungurească (Crişana, Sătmar şi Maramureş) cu România.

Ziua de 1 Decembrie 1918 marchează bilanţul luptei românilor pentru întregire statală, care vine să încununeze precedentele acţiuni ale fraţilor din Basarabia (9 aprilie 1918) şi Bucovina (15 / 28 noiembrie 1918). Poporul român a valorificat conjunctura internaţională creată în urma primului război mondial şi a ştiut să se afirme în contextul mişcării de eliberare a popoarelor şi al victoriei principiului naţionalităţilor în Europa." Preluat de aici



SO, inca 1 data LA MULTI ANI, ROMANIA! Ramai asa cum esti, caci "TRAIM IN ROMANIA, SI ASTA NE OCUPA SPATIU` PE BLOG"

0 comments:

"Daca nu stii sa citesti, mai bine taci."